wandelen en weer verder..

Vanochtend de oudste naar school gebracht en de beide dame's naar oma. Dus een rustig dagje voor mezelf en volop tijd om mijn project af te maken. Heb er dit weekend eens goed naar zitten kijken en zag al punten waar ik vandaag mee aan de slag kan. Hoop van harte dat ik het deze week kan afronden.. en dat de eigenaar tevreden is met het resultaat.


Het zijn spannende tijden voor ons gezin.. dat maakt dat ik soms nerveus op mijn krukje zit te wiebelen en aarzelend krijt en potloden ter hand neem.

Vandaag gaat er weer een paar sollicitatie de deur uit. Nog een paar weekjes en dan stopt mijn inkomen. Nu hebben we gelukkig nieuws ontvangen van onze accountant, zodat we nog een paar maanden respijt hebben, maar toch..

Ook een van onze honden is ziek, is broodmager en niet meer inzetbaar in het team. We hebben wederom zijn bloed laten testen en vanmiddag krijgen we daarvan de uitslag. Voorgaande onderzoeken waren allemaal positief. Het lijkt of hij de voeding niet meer opneemt en langzaam aan het wegteren is.
Dit alles zorgt dat ik me best veel zorgen maak en onbewust, hoe goed ik het ook probeer te verbergen, heeft het zijn weergave op alles wat ik doe.

Gisteren met de kids het bos in geweest. Ray lag ziek op de bank en de kinderen hadden energie te over. Voor mij een mooie gelegenheid om de gedachten te verzetten.
Dus jassen aan en een plastic tasje mee.. eikels en dennenappels verzamelen!
Zepp, onze Border Collie ging natuurlijk ook mee. Indria zat zoals gewoonlijk weer in haar eigen wereldje en stopte bij elk paddestoeltje of een mooie steen in het zand. Zo herkenbaar.. zo was ik vroeger ook.

Kinan had weer de grootste verhalen en kon me vertellen dat alle omgevallen/gezaagde bomen de oorzaak waren van de dinosaurussen die hier wonen. Ondanks het stukje geschiedenis en het (pijnlijke) gedeelte dat ze zijn uitgestorven, blijft hij volhardend volhouden dat ze 'echt' bestaan! (dit met dank aan de dierentuin in Amersfoort, waar ze e.e.a. hebben nagebootst.. Hij heeft daar een door een dinosaurus platgelopen landrover gezien).

Het zonnetje scheen en we hebben er met z'n vieren een gezellige middag van gemaakt. Ook het heksenhuisje (vrolijk geschilderd tuinhuisje van een particulier aan de rand van het bos) maakte indruk op Indria. Ze was aan het eind van de wandeling nogal dwars, ging op de grond zitten en wilde niet verder lopen. Ik wees naar het heksenhuisje en zei 'als je echt vervelend bent Indria, breng ik je zo naar de heks.. ze woont daar in het huisje!'
De vaart zat er toen goed in.. ze heeft het laatste stuk netjes meegelopen. Heerlijk, je kunt ze nu nog van alles wijsmaken :)

Een geslaagde middag, ook een leerzame. Ze weten nu wat een dennenboom en een eik is.. en welke vruchten ze laten vallen. Ook heb ik ze een reeënspoor in het zand laten zien. En dat als ze de eekhoorntjes willen zien, ze stil moeten zijn.. en niet met stokken of stenen moeten gooien.

Ook hadden de vele paddestoelen in het bos hun aandacht. De volgende keer gaan we gericht op paddestoelen jacht.. naar de paddestoel van kabouter spillebeen.



Reacties