Expositie 'Eigen Oogst'

Nadat ik vanochtend thuis kwam, ik had ons zoontje Kinan naar school gebracht, was het huis nog stil. Pap's had de nacht gewerkt en onze beide dochters sliepen voor de verandering eens uit - heerlijk!
Genietend van de stilte en een bak koffie, begon ik vol energie aan de afwerking van de Uil. Ik was bijna klaar toen onze jongste het luchtalarm af liet gaan. Tijd voor de fles!
Ondertussen werd de rest van de familie ook wakker.


Ik was in de veronderstelling dat ik nog een week de tijd had om het schilderij af te ronden, maar ik werd op het internet getipt dat we het vandaag en morgen konden inleveren. Nog een paar laatste pastelstreken aangebracht en het Art Center gebeld, er moest nog een passende passe partout bij komen. Gelukkig kon dat vandaag nog geregeld worden!


In een ver verleden heb ik les gehad bij een lokale kunstenaar (een aquarellist), waar ik tussen een groep (oudere mensen) allen aan de aquarel, als jong blaakje druk in de weer bezig was met olieverf. Het contrast..  maar wel ontzettend gezellig!
De pastel techniek heb ik mezelf eigen gemaakt en ik merk steeds vaker dat ik feedback mis. Wat doe ik fout..? Waar moet ik nog aan werken?
Ik ben kritischer geworden! Mijn jaar stilstaan is een vooruitgang geweest! Ik heb leren kijken.

Daarom was het dubbel zo spannend om met mijn Uil op pad te gaan richting het Art Center. De kritiek was lovend (in de eerste instantie nam ik dat niet eens serieus), maar hij bleef erover doorgaan. Tot twee maal toe kwam de vraag of ik echt geen lessen volgde. Deze mensen krijgen dagelijks schilderijen van zowel professionele- als amateur kunstenaars in handen en geven ook les, dus ik informeerde voorzichtig naar wat ik voor de uil kon vragen bij verkoop. De indicatie (verkoop) prijs lag zelfs nog iets hoger dan dat ik zelf in gedachten had, dus daar was ik zelf ook tevreden mee.
Eenmaal thuis hebben we de Uil ingelijst en opgehangen. En vanavond hebben we hem naar de expositie van 'Eigen Oogst' gebracht. Daar zal de Uil hangen van 29 oktober t/m 27 november.



Expositie Eigen Oogst29 oktober t/m 27 november
Ninaberlaan 83
Hellendoorn
http://www.eigenoogst.nl/



Reacties