Niet verwacht.. verkocht

Onlangs mailde mijn broertje mij de link van de expositie 'Eigen Oogst' toe. We spraken af beiden een schilderij in te leveren ter expositie. Hij één van zijn foto's en ik één van mijn pastellen. Op de afgesproken dag zat ik nog in dub welk schilderij het zou gaan worden. Uiteindelijk heb ik mijn knabbelende eekhoorn van de muur gehaald, snel het inschrijfformulier ingevuld en ingeleverd.

Door de druk van alledag niet meer stilgestaan bij de expositie.. Ik ben zelfs niet wezen kijken. Had het wel in de planning, maar het kwam er gewoonweg niet van.
Groot was de schrik dan ook toen ik een mail ontving met de mededeling: Gefeliciteerd, uw schilderij is verkocht tijdens de expositie Eigen Oogst.


Poeh, ik moest wel even slikken. Verkocht? Had ik aangevinkt dat deze voor de verkoop was? Mijn mooie Eekhoorn? Tja, anderzijds is het natuurlijk een geweldig compliment dat men je werk mooi vind. En natuurlijk wist deze muts ook niet voor welk bedrag ik hem verkocht had (ja, slecht hè!). De dag van ophalen naderde en ik wilde toch even een laatste blik op mijn eekhoorn werpen. En gelijk bij binnenkomst zag ik hem al hangen.  Men kon mij vertellen dat de Eekhoon al in de eerste week van de expositie was verkocht. Een kunstenares welke haar eigen werk daar ook exposeerde, heeft de Eekhoorn gekocht.

Ik hoop dat de nieuwe eigenaresse een mooi plekje voor de Eekhoorn heeft gevonden en er net zo van geniet als ik dat heb gedaan. Hier in huis is de kale plek op de muur reeds opgevuld met een ander pastelwerk.

Heidi

Reacties

Een reactie posten