Dagje vrij om te beeldhouwen

Vandaag hebben ik en de kids een dagje vrijaf! Er is schitterend weer en we lopen er allemaal in zomerse kledij bij. Afgelopen weekend vond ik in de schuur een doos met spekstenen terug en sindsdien ben ik vrijwel elke avond trouw aan het raspen. Dit is voor mij echt een zomer activiteit, omdat het zoveel stoft. Helaas beschik ik niet over een geschikte werkplaatst om het binnen uit te voeren.

Door gewijzigde plannen in de huidige omstandigheden zal de oude paardenstal nu een (soort) kantoor ruimte worden. Toen de beslissing werd gemaakt was dat even een pijnlijk moment. Maar als je nagaat wat voor een l*llig klein bedrag je aan uitkering maandelijks binnen krijgt, dan is de beslissing snel gemaakt. Om die reden komt er de laatste tijd ook niet veel uit handen. Maar ik heb me voorgenomen om toch bezig te blijven op het creatieve vak. Daarom ben ik nu dan ook bezig met speksteen. Leuk materiaal en makkelijk te bewerken. Bekijk en voel de steen en laat je fantasie de vrije loop - uiteindelijk geeft de steen weer wat het uiteindelijk gaat worden. Tenminste, zo ervaar ik het nu.

Vandaag heb ik dus ruimschoots de tijd om mijn steen verder te bewerken. Denk niet dat het een groot stuk is ;-) maar het uiteindelijke doel is wel om na tevreden resultaten van deze kleine stenen te beginnen met een groot blok! Ik zal vandaag wat foto's van de vorderingen maken.. Daarbij kan ik buiten dan ook gelijk de kids in de gaten houden. Opa heeft Indria laten zien hoe je bloemetjes moet plukken. Dank Opa... nu loop ik haar hele dagen achterna, om te vertellen dat ze niet mag plukken in 'onze' tuin (maar wel bij Opa en Oma).

Tot zover..

Reacties