Kleine jongens worden groot..



En groot worden ze... Gisteren was het 'open huis' bij de diverse scholen en dus tijd om ons kleine manneke in te laten schrijven. Pap's en mam's liepen dus gisteren door een school van onze keuze.. en dan komen gelijk de oude schoolherinneringen weer naar boven. Leuk!

Anderzijds valt het ons op hoe veel het onderwijs tegenwoordig is veranderd. In groep 1 krijgen de kinderen zelfs al een kennismaking met de computer. Zelf had ik zoiets van; is dat niet een beetje heel vroeg? Laat ze toch lekker buiten spelen. Wat me ook opviel was dat de dagindeling middels plaatjes aan de muur hing, de kinderen weten dus wat ze die dag gaan doen - en dat vindt ik goed. In mijn herinnering was de gymzaal ook een kale zaal, maar in deze zaal waren de muren vrolijk opgefleurd met prenten en de attributen waren zelfs vrolijk gekleurd.

Ja.. nog een paar maanden, 9 om precies te zijn, en dan gaat ons manneke naar school.. spannend!

Reacties

  1. Hahaha Heidi, welkom in de echte kleuterwereld!!! Nog even en Kinan weet beter dan jij hoe een pc werkt. En laat hier zelf zijn berichtjes achter!
    Maar ik snap de spanning die je voelt. Bijzonder he om een school uit te zoeken... Fijn dat jullie dat samen hebben gedaan!!!! Even zo bijzonder is de eerste schooldag. Ga die ook bewust beleven! Het is er immers maar 1!


    Groetjes,
    Petruschka

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten