Workshop Pastel bij Marjolein Kruijt


Afgelopen zaterdag had ik een Workshop Dierportretten in Pastel bij Marjolein Kruijt. De avond ervoor was ik bloednerveus en heb wel tig keer gecontroleerd of ik alles 'compleet' had. Ray en Kinan brachten me weg naar Amersfoort en zijn naderhand gezellig met z'n tweetjes naar de dierentuin gegaan.

De ochtend begon met een korte intro en nadien mochten we een opgezet dier natekenen. Voor mij een goede training omdat ik toch wel moeite heb met ruimtelijk inzicht. Marjolein gaf zelf ook een voordracht en vroeg daarbij punten waar wij moeite mee hadden. Ze tekende een kattenkop na en we stonden allemaal met open mond toe te kijken. Ik zag het al... ik moet minder vegen ;-) mijn papier is daarom ook te snel verzadigd.

In de middag konden we 'vrij' werken. Ik besloot om de opgezette slechtvalk na te tekenen. Wederom kwam ik erachter dat ik meer moet trainen met schetsen (de verhoudingen klopten weer niet goed). Marjolein heeft op de bovengenoemde foto van de slechtvalk een paar details aangebracht. Maar bij thuiskomst heb ik de tekening nog eens kritisch bekeken en een paar foto's van slechtvalken uitgeprint. De tekening is nog niet af en gaat zeker nog bijgewerkt worden!

Maar het was een leuke, gezellige dag. Ik moet bekennen dat ik boordenvol inspiratie thuiskwam. Zondag kreeg ik de kans om de leeuw verder af te maken en dinsdag wil ik de slechtvalk verder afmaken. Zodra deze klaar is zal ik hem op het blog plaatsen.

Een geslaagde dag!

Reacties