De vakantie is alweer voorbij - helaas

De vakantie is alweer voorbij, helaas. Maar gelukkig hebben we de laatste dag nog kunnen genieten van het zonnetje. Het waren twee drukke weken met veel regen, een dosis pech, maar ook met een lach en een traan.





Helaas is het ons niet gelukt om de paardenstal in twee weken tijd klaar te krijgen. Door de hevige regenval van de afgelopen dagen kwamen we erachter dat de achterste muur al het water opzoog en dat de stucplaten vochtig werden. We moeten de regengoten nakijken en monteren aan de achterzijde van de stal. Voorheen viel ons dit niet op -omdat we niet zo vaak in deze stal kwamen. Maar de stal is nu volledig geïsoleerd en de stucplaten zijn gemonteerd. Ook zit er nu een (extra) deurkozijn met deur naar het voorste gedeelte van de stal.



Helaas kon ik Ray niet vaak helpen - door mijn gekneusde duim.. maar ook omdat we geen oppas hadden voor de kinderen. Ik ben een doener en ben menig keer kwaad geweest dat ik niks kon doen, tot grote frustratie van Ray. Een vakantie besteden als poetsmiep in huis en kinderoppas is niets voor mij.. Enfin, uiteindelijk ben ik maar een (oud) meubelstuk gaan schilderen in de garage.. en even later kwam Kinan met zwarte verf en zand naar me toe. "Mama, ik heb vieze handjes". Gelukkig zat er geen zand op het tafeltje en de kinderhandjes kon ik er weer vanaf verven.


Tijdens mijn 'verveel' periodes en tussen de regen en onweersbuien door struimde ik marktplaats af voor materiaal. In de eerste week van de vakantie kwam ik een speeltoestel tegen waar nog niets op geboden was. Ik heb gelijk gebeld en Ray heeft het toestel s'avonds nog opgehaald.. dezelfde avond is het exemplaar nog in elkaar gezet! Wat een geweldig gezicht om s'ochtends het gezichtje van Kinan te zien.. Hij was helemaal dol toen hij de glijbaan en de schommels zag.. Diezelfde dag gleed hij met gestrekte benen van de glijbaan af en kwam verkeerd neer, veel tranen en toen hij wou lopen zakte hij zo door zijn benen heen. We hebben een moment overwogen om naar de huisartsenpost te gaan, want hij kon niet meer lopen. Maar naar een uurtje kon hij al wel over de bank klimmen en staan (maar lopen lukte niet). De volgende dag liep hij stijf rond en in de loop van de dag ging het gelukkig steeds beter.



Mijn broertje en zijn vrouw waren de afgelopen week in Tsjechie op vakantie. Hij belde me s'avonds laat op en vertelde dat hij in een parkeergarage stond.. de ruit van de auto was ingeslagen en men had e.e.a. uit de auto gestolen. Ze zijn zaterdag terugkomen en hun auto staat nu tijdelijk in onze garage. Een zaakje voor de verzekering en car glass.. Oom en tante waren onze kids niet vergeten. Indria en Kinan hebben beiden nieuwe crocs gekregen en Kinan een mega grote terreinwagen en Indria een geluidbord/piano met o.a. dierengeluiden.



En wij hebben de afgelopen twee dagen lekker niets meer gedaan! Zaterdag zijn we nog even wezen shoppen bij de Ikea en vandaag genoten van het lekkere weer. Kinan heeft de hele dag met Ray tussen de honden gelopen - en dat was te zien ook! Hij kwam eraan lopen met een grote zwarte veeg onder zijn neus (leek wel een hitler snorretje) en moest er wel om lachen. Ray was bezig met de nieuwe trainingskar die hij vorige week zaterdag heeft opgehaald bij een vriend van ons.. en waarschijnlijk heeft Kinan aan de assen van de kar gezeten die Ray eruit had gehaald. Een grappig gezicht en ik was helaas te laat om er een foto van te maken.


Als je al zoveel speelgoed thuis hebt liggen van de eerste, koop je niet zo snel wat voor de tweede (merkten we op). Maar het viel ons de afgelopen weken op dat Indria het 'baby' speelgoed links laat liggen en veel met Kinan's auto's aan het spelen was. Afgelopen week zag ik 'toevallig' een babypopje liggen bij de Zeeman en toen ik deze aan Indria liet zien, gingen haar handjes omhoog om de pop te pakken en te knuffelen - en om niet meer los te laten! 10 augustus wordt ze alweer jaar (tijd gaat zo snel) en ik moet maar eens op zoek gaan naar echt meisjes speelgoed! Moeilijk hoor..



Tot zover..

Reacties