De eerste zomerbloeiers..


Er zijn soms momenten dat je wel wat extra kleur kunt gebruiken. Na een heftige week kon ik dan ook ontzettend genieten van de eerste gele bloemen die eindelijk uit hun knoppen zijn gekomen. Deze bloemen worden ong. 1 tot 1.60 cm hoog en een lange tijd hebben ze knop gedragen.. maar nu zijn enkelen dan uiteindelijk uitgekomen. Heerlijk! Hier kan ik dus echt van genieten..
Minpunt is het overschot aan slakken wat we dit jaar hebben. De meeste bladeren zijn aangevreten, wat helaas tot gevolg heeft dat enkele planten niet helemaal uitgroeien, zoals ze het behoren te doen. En met het oog op de kinderen lijken slakkenkorrels me geen optie. Ik heb me laten vertellen dat schoteltjes met bier ook werken.. maar na die stortbuien van vandaag en die ze aankomend weekend hebben voorspeld, weet ik niet of het wijs is. Daarbij drinken wij geen (zelden) bier en zou ik het alleen voor onze vraatzuchtige slakken in huis moeten halen. hmm, maar het kan verder geen mens of dier (op slakken na) kwaad doen.. dus het is natuurlijk een optie.. Ik laat het even op me inwerken.
Maar ik ben blij dat de eerste bloemen bloeien.. het brengt weer wat kleur en een glimlach.

Reacties