Dagje uit..

Tijdens een vakantie moet je niet alleen maar klussen, vonden wij. Daarom besloten we donderdag om er een dagje tussenuit te gaan. Even lekker weg met het gezin. We hebben wat rondgeneusd op het Internet en kwamen uit bij het vogelpark Taman Indonesia bij Steenwijk. Dus s' ochtends de tassen gepakt - extra kleertjes, drinkflessen en luiers - en hop, de auto in. Het zonnetje scheen en het beloofde een mooie dag te worden.


Ik ben geen snelweg freak dus we besloten de touristische route te nemen, lekker binnendoor! Onderweg reden we langs een pluktuin en we besloten daar op te terugweg even te stoppen.

Taman Indonesia is een klein vogelpark met vogels, katten en attributen uit Indonesiƫ. Ook is er voor de kinderen een speeltuin (niet geschikt voor erg jonge kinderen) en een grote eetzaal waar je ook souvenirs uit Indonesiƫ kunt halen. Eerlijk gezegd viel het mij wat tegen, ik had er wat meer van verwacht. Maar voor de kinderen was het leuk en na twee uur in het parkje waren we dan ook weer onderweg naar huis.

Maar eerst natuurlijk nog even langs de pluktuin. Heerlijk, hier kan ik dus echt van genieten. Voor € 3,- kon je een zo grote bos als je zelf wilde plukken. We zijn naderhand naar huis gegaan met een grote gemengde dahlia bos een wildbloemenboeket en twee potten met Oost Indische Kers. Hier wil ik zeker een keer weer naar terug! Ondertussen werd het steeds warmer en de kids jengeliger. We waren ook blij dat we weer thuis waren. Vrijdag is mijn atelier in wording weer aan de beurt en ondertussen struim ik Marktplaats af voor spullen. Op mijn verlanglijst staat nog wel het e.e.a., zoals een tekentafel, tekenpapierladenkast etc.


Ik zoek rustig verder...

Reacties