Pastel tekening

De eerste opzet in pastel op gewoon bruin papier, bij gebrek aan pastelpapier. Mijn laatste schilderij heb ik gemaakt in 2005, voordat de kinderen werden geboren. Nadien ontbrak het me aan tijd en creativiteit om er voor te gaan zitten en wat op papier te zetten.

Dus.. dit is mijn eerste opzet na een paar jaar niet meer getekend te hebben..



Nadien begon ik met het inkleuren van de ogen en de veren
Ook moest de achtergrond opgevuld worden. Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt en gekozen voor een vlekkerige achtergrond


Maar hier ging het mis..
Nadat ik klaar was heb ik het papier bespoten met fixatie (in dit geval haarlak) en de tekening viel heel erg donker uit.
Omdat ik het zonde vondt om mijn tekening weg te gooien, heb ik een poging gewaagd om de vogel opnieuw in te kleuren en wat aan te passen. Onderstaande foto's geven het 'nieuwe' resultaat weer.






Ik ben tot zover tevreden met het resultaat.. er moet nog wat aan een paar veren gebeuren. Maar helaas is te zien dat er fixatie op de achtergrond zit. Misschien dat ik deze ook nog aanpas..
Als ik helemaal klaar ben zal ik de foto's op mijn blog plaatsen.
Tot zover mijn vogel....
Heidi



Reacties